Home > dunia > Kapal Aktivis gaza di sabotaj di greece , batang kipas kapal di potong

Kapal Aktivis gaza di sabotaj di greece , batang kipas kapal di potong

Aktivis AS menjerit slogan mereka selepas sidang akhbar mengenai konvoi antarabangsa ke Gaza dikepung, di Athens, Isnin Jun 27, 2011.

Adakah ini angkara ajen Mozart? Hari makin mendekat apabila kapal ini akan terus bergerak ke Gaza, seluruh dunia sedang memerhati adakah akan berjaya atau di sekat atau akan ada kematian atau akan ada yg dipenjara

ATHENS, Greece (AP) – Pro-Palestin aktivis yang merancang untuk melanggar sekatan laut Israel ke atas Semenanjung Gaza berkata semalam bahawa mereka telah meningkat keselamatan di sekeliling konvoi berlabuh mereka selepas sesuatu perbuatan yang dikatakan sabotaj pada salah satu kapal di pelabuhan Greece.

Dalam satu kenyataan, berkata penganjur Scandinavia “penyelam bermusuhan” telah memtong batang syaf kipas dibawah kapal bernama “Juliano,” sebuah kapal yang dikongsi oleh aktivis Sweden, Norway dan Greek. Mereka berkata kerosakan ini boleh dibaiki dan ia tidak akan menjejaskan rancangan untuk belayar untuk wilayah Palestin ke arah hujung minggu.

Walaupun begitu, konvoi 10-kapal telah ditangguhkan, dilanda masalah pentadbiran dengan pihak berkuasa pelabuhan Yunani bahawa aktivis menyalahkan tekanan diplomatik Israel. Krisis kewangan Greece dibangkitkan kemungkinan komplikasi selanjutnya, dengan penunjuk perasaan menyekat pelabuhan Piraeus sebagai sebahagian daripada suatu mogok 48 jam agung yang bermula Selasa.

https://abgrara.wordpress.com/2011/06/13/israel-tetap-akan-menyekat-kapal-misi-kemaknusian-turki-walaupon-turki-telah-memberi-kata-dua-pada-israel/

Categories: dunia
  1. No comments yet.
  1. No trackbacks yet.

Leave a comment