Home > nasional > Pesawat malaysia MH17 terhempas atau di tembak

Pesawat malaysia MH17 terhempas atau di tembak

_76339189_ukraine_malaysia_plane_976_latest

OMG, again, berita dari Al jazeera berkata pesawat Mas MH17 membawa 295 penumpang di tembak jatuh di ukraine, berhampiran HraboveDonetsk Oblast, Ukraine. 48°8′17″N 38°38′20″E Ia memeranjatkan saya. Terkebil kebil mata membaca dan melihat nya, betulke apa yg saya lihat, Innalillah hu wain nailai hiraa jiun, kum fa,anzir,  Dah lama tidak mendengar pesawat penumpang di tembak, yang last dengar dulu ialah di pesawat korea,, pesawat iran, tetapi kenapa pesawat dari Malaysia lak, Apa salah malaysia ini.

mayat dan bangkai mh17  Klik utk lihat 14 gambar bermutu tinggi

mayat dan bangkai mh17
Klik utk lihat 14 gambar bermutu, ber-resolusi tinggi

Adakah jet tersebut di tembak oleh Rusia, Ukraine atau Israel?(first thaught) di tembak atau tertembak, Dimedia youtube mereka yakni puak yang pro eropah, mengatakan ia adalah perbuatan Rusia dan inilah masa nya untuk memulakan peperangan kata mereka, Kita masih menunggu laporan yang sahih. Kapalterbang telah terbang setinggi 33 ribu meter ketika di tembak, sepastinya ia meletup diudara apabila di tembak dan letupan kedua apabila mencecah bumi ketika terhempas, kejam dan sungguh trajik, tanpa sebab ia boleh mengancam memana negara pon, dan menjadi misteri kenapa ia perlu di tembak, jika ia ditembak maka ia di tembak dengan peluru berpandu yang sophisticated, kerana ketinggiannya. Ia juga bukan kerja amateur, misel biasanya perlu meminta pegesahan dan perlu meminta order untuk menekan butang dan seterusnya melepaskannya.

klik utk lihat gambar Mh17 terhempas resolusi tinggi” link baru

klik utk lihat video Mh17 dan siapa yg menembaknya. link baru

klik utk lihat senarai penuh 8 mukasurat pdf, nama/negara mereka yang terkorban

Barack Obama telah menelefon Putin berkenaan bagaimana kapalterbang ini di tembak jatuh. Rusia mengatakan mereka tidak melakukannya. Ukraine juga berkata mereka tidak melakukannya. Di facebook mereka mengatakan ia angkara puak pemisah pro rusia, yang mana mereka telah menerima senjata senjata berat dan mempunyai kekuatan peluru berpandu darat ke udara, hebat sungguh pula jika puak pemisah ada peluru berpandu ground to air missle yang boleh terbang 10ribu meter ke udara , jika benar makanya, puak pemisah ni adalah puak terhebat di dunia yang mempunyai missle sedemikian, . semua nya masih samar,
Adakah kerja ini di lakukan oleh puak pemisah atau ada tangan tangan yang lain yang melakukannya, ? Menjadi masalah sekarang ialah, penyiasat ukraine masih belum dapat masuk kedalam tapak kapalterbang terhempas kerana kawasan itu dikuasai oleh puak pemisah yang pro-rusia yang lengkap bersenjata berat serta misel dan artileri, kita risau jika bahan bukti nanti akan di ubah suai oleh mereka yang pro-rusia ini, maka ia akan menyukarkan lagi pakar forensik penyiasat. kemungkinan juga kotak hitam akan hilang. Dunia mengharap dan bermohon kepada Rusia sekarang, agar memberikan kerjasama penuh dalam penyiasatan ini. Ukraine juga telah di katakan terlibat, kemungkinan mereka yang menembak MH17. tiada sebab tiada motif, puak pemisah hendak menembaknya.

Terdapat 154 penumpang warga Belanda di atas kapal pesawat, kata Huib Gorter daripada Malaysian Airlines. Juga 27 warga Australia, 23 rakyat Malaysia, 11 dari Indonesia, enam dari UK, Jerman empat, empat Belgium, tiga dari Filipina dan satu Kanada. Yang lain lain masih belum di kenali ke wargenegaran mereka. Menjadi tanda tanya kenapa pula MAS terbang memasuki kawasan zon perang, adakah kerana ingin menjimatkan minyak. Malaysia Airlines, seperti beberapa syarikat penerbangan lain,  menggunakannya laluan yang lebih pendek, yang bermaksud dapat mengurangkan bahan api.

“In order to bring down an airplane from an altitude of 10,000m, you need to have very serious weapons…. missiles,”  “It’s either a mistake or a terrorist act.”

Ukraine has accused Russia’s military of supplying advanced missiles to the rebels.

Kotak hitam telah dijumpai di kawasan kapalterbang jatuh iaitu di Konstantin Knyrik,

Dari live text http://www.bbc.com/news/world-28354787

Malaysia Airlines Flight MH17 is seen at the G3 gate of Schiphol airport in Amsterdam, before it took off, heading to Kuala Lumpur.

Malaysia Airlines Flight MH17 is seen at the G3 gate of Schiphol airport in Amsterdam, before it took off, heading to Kuala Lumpur.

typography___mh17_by_mh_17-d7kp3kk

Graphics

Pesawat penumpang Malaysia dengan 295 orang di atas kapal telah terhempas di Ukraine berhampiran sempadan Rusia, menurut pegawai-pegawai. Boeing 777, telah terbang dari Amsterdam ke Kuala Lumpur, telah di tembak darat ke udara mengguna peluru berpandu, kata seorang penasihat Ukraine Kementerian Dalam Negeri. “280 penumpang dan 15 anak kapal terbunuh,” Anton Herashchenko menulis di laman Facebook beliau. Presiden Ukraine Petro Poroshenko menafikan angkatan tentera beliau terlibat dalam melepaskan peluru berpanda ke pesawat itu. “Angkatan Tentera Ukraine tidak mengambil tindakan terhadap mana-mana sasaran di udara,” kata Poroshenko. Syarikat Penerbangan Malaysia mengesahkan ia mempunyai hubungan yang hilang

Russian mobile surface-to-air missile systems

Russian mobile surface-to-air missile systems, Adakah ditembak dengan missle ini?

dengan penerbangan MH17 dari Amsterdam, berkata pada akaun Twitter bahawa kedudukan terakhir yang diketahui bagi pesawat itu lebih ruang udara Ukraine. Sebuah laman web pengesanan penerbangan menunjukkan bahawa salah satu laluan penerbangan terganggu di Ukraine. Agensi berita Interfax berkata, pesawat itu telah turun 50 km memasuki ruang udara Rusia. Ia “mula jatuh, selepas itu didapati terbakar di atas tanah di wilayah Ukraine,” Satu sumber yang tidak dinamakan yang berasingan dalam sistem keselamatan Ukraine, yang dipetik oleh Interfax, pesawat itu hilang dari radar pada ketinggian 10,000 meter selepas itu ia turun berhampiran bandar Shakhtyorsk.

Pengeluar kapal terbang Boeing mengeluarkan kenyataan simpati kepada mereka yang terjejas oleh kemalangan itu. “Pemikiran dan doa kami dengan orang-orang di atas kapal kapal terbang Malaysia Airlines kehilangan lebih ruang udara Ukraine, dan juga keluarga mereka dan orang yang disayangi. Boeing bersedia untuk menyediakan apa sahaja bantuan yang diminta oleh pihak berkuasa,” kata kenyataan itu.

Emergencies Ministry member works at the site of a Malaysia Airlines Boeing 777 plane crash in the settlement of Grabovo in the Donetsk region

mh17 crash

Site of a Malaysia Airlines Boeing 777 plane crash is seen in the settlement of Grabovo in the Donetsk region

mh17 shot down

Emergencies Ministry members work at the site of a Malaysia Airlines Boeing 777 plane crash in the settlement of Grabovo in the Donetsk region

mh17 wreckage

Emergencies Ministry member works at the site of a Malaysia Airlines Boeing 777 plane crash in the settlement of Grabovo in the Donetsk region

mh17 debris

click more picture and video

140717125449-02-malaysia-wreckage-0717-horizontal-gallery

140717125607-03-malaysia-wreckage-0717-horizontal-gallery

140717125013-01-malaysia-wreckage-0717-horizontal-gallery

share  ♥

Categories: nasional
  1. July 19, 2015 at 4:39 am

    Saya berasa gembira dengan apa yang ada di blog ini.
    Memandangkan saya telah subribe site ini. Saya harap saudara
    akan terus menghasilkan sesuatu yang terbaik di masa akan datang..

    An Honour dari Glepor Author

    Like

  2. September 18, 2014 at 12:04 pm

    It has the such as you read my head! A person looks to recognise so much approximately this, such as you submitted this e-book in it or something.. forklift equipment I have faith that you could do by incorporating delaware. chemical. to electrical power the content property a tad, having said that other than that, it is excellent blog. An incredible read. We’ll certainly return to their office.

    Like

  1. July 18, 2014 at 6:22 am

Leave a comment