Home > dunia > Dokumen bocor: Assad Syria, arah ganggu gugat Qatar, kematian `top Russian general di Syria’: Sah

Dokumen bocor: Assad Syria, arah ganggu gugat Qatar, kematian `top Russian general di Syria’: Sah

Dokumen bocor: Assad Syria, arah ganggu gugat Qatar,

Rejim Assad Dokumen-dokumen yang bocor adalah sangat classified, fail keselamatan Syria yang diperolehi oleh Al Arabiya dari sumber pembangkang Bahwa Assad terlibat.

Assad adalah orang dibelakang kebakaran gedung maut di Qatar: `leaked document’ Pada bulan Mei, kebakaran pusat membeli-belah di Qatar membunuh 19 orang, kebanyakan mereka kanak-kanak di nurseri Doha tidak berlesen.

Kebakaran yang bermula di sebuah kedai barangan sukan di Mall Villagio Doha telah bermula, menurut kenyataan rasmi, “kerana pendawaian elektrik yang rosak dalam cahaya lampu flouresant.”

Semua 19 orang yang terbunuh dalam neraka itu pada Mei 28 warga asing, termasuk dua pejuang kebakaran, 13 kanak-kanak dan empat orang guru.

Secara rasmi, api tidak dirancang terlebih dahulu.
Walau bagaimanapun, fail bocor mendedahkan bahawa rejim Presiden Bashar al-Assad Syria mungkin telah merancang kebakaran Villagio.

Dokumen-dokumen yang bocor adalah sangat classified, fail keselamatan Syria yang diperolehi oleh Al Arabiya dari sumber pembangkang.

Saluran ini berkata bahawa ia telah disahkan dan disahkan beratus-ratus dokumen-dokumen dan bahawa ia telah memutuskan untuk mendedahkan orang-orang yang dengan nilai berita yang besar dan relevan politik.
Satu telegram yang dihantar pada bulan Februari dari istana presiden di Damsyik ke Kedutaan Syria di Qatar mendedahkan maklumat penting kepada strategi Syria “memalukan” negara Qatar.

Syria Major General Dhu al-Himma Shaleesh, ketua kuasa Keselamatan Khas presiden, menulis kepada duta-Syria di Qatar, Hajem Ibrahim, meminta dari dia berkhidmat “yang tertinggi kepentingan negeri itu (Syria).” Shaleesh memaklumkan duta keperluan untuk memalukan Qatar selepas peranan yang sepatutnya dalam menyokong Tentera Percuma Syria, kumpulan pembangkang utama bersenjata di negara ini.

Shaleesh telah diminta daripada duta Syria di Qatar untuk memberikan kepadanya dengan cadangan mengenai bagaimana Syria akan meneruskan untuk melaksanakan strategi dan meletakkan negara Teluk dalam keadaan kritikal untuk melemahkan imej dan mengubah pendapat umum negeri.

19 terbunuh di Doha’s Villaggio Mall ini,

Satu dokumen kedua yang sangat berahsia bertarikh Jun 2, juga dihantar dari Shaleesh tetapi masa ini ditangani sendiri kepada Presiden Assad, mengakui “kejayaan” operasi pertama yang bertujuan untuk menjejaskan kestabilan Qatar dan memalukan di hadapan dunia.

Shaleesh dinamakan operasi “Api Villagio.”

Kematian `top Russian general di Syria’: Sah                                  

Kereta Kojĕve telah diserang hendap di pinggir Damsyik al-Ghouta dan dia telah dibunuh dengan tiga sahabatnya menurut sumber pembangkang.

Berikutan serangan hendap helikopter tentera udara Syria menyerbu kawasan itu dan bertempur dengan pembangkang Ousama Ib pembangkang Briged ImanZeid. Semasa pertempuran, tentera rejim dapat memulihkan badan Kojĕve. Sebuah video yang diberikan kepada Al Arabiya menunjukkan badan apa pembangkang berkata sebagai pembantu Kojĕve.

Pada Ogos 8, Kedutaan Rusia di Syria menafikan laporan bahawa mana-mana pegawai tentera terbunuh di Syria. Di Moscow, seorang lelaki bernama Vladimir Kojĕve menafikan, dalam kenyataan kepada Rusia News Agency (Interfax) laporan bahawa dia telah dibunuh oleh Tentera Syria Percuma.

Satu sumber tentera Rusia berkata Kejadian Kojĕve digunakan untuk bekerja sebagai kaunselor bagi Kementerian Pertahanan Syria sebelum beliau bersara. “Saya ingin mengesahkan bahawa saya baik dan saya tinggal di Moscow.

Dia Major General menaiki kereta bertinted dan telah di ambush disebatang jalan raya oleh FRS, 3 lagi mati bersama nya, classified~ leak


Terkini apa yang berlaku di Syria, Turki membalas serangan mortar

Categories: dunia
  1. No comments yet.
  1. No trackbacks yet.

Leave a comment