Home > dunia > mh370: Serpihan Pesawat boeing 777 di jumpai

mh370: Serpihan Pesawat boeing 777 di jumpai

Ini merupakan berita paling hampir untuk mana mana pencarian MH370 selama ini, menambah kelegaan untuk warga dunia, untuk kerajaan, untuk waris pesawat mh370 yang kehilangan nya telah benar benar menjadi misteri,

Serpihan dijumpai di satu tempat bernama St andre di pulau Reunion Island di bawah pentadbiran Perancis iaitu, lebih kurang 1000 km dari timur dari pulau besar Madagascar.dan kira-kira 175 kilometer (109 batu) barat daya Mauritius,.Pulau sebesar 5 kali langkawi, 39 batu (63 km) panjang; 28 batu (45 km) lebar, yang mempunyai 840ribu penduduk. Tetapi, Masih tiada satu pihak dapat berani dan mengesahkan bahwa, serpihan tersebut adalah dari mh370, tetapi ia adalah serpihan dari, pesawat yang dikeluarkan oleh boeing 777, ada yang berkata serpihan tersebut terlalu kecil mungkin daripada pesawat yang lebih kecil, adakah kita sudah hampir kepada penemuan Mh370?, Menjadi Mustahil juga kerana serpihan yang dijumpai, ia jauh sekitar 6,7ribu kilometer dari tempat block pencarian mh370 sedia ada, di selatan lautan hindi

Pada mulanya tiada siapa sangka serpihan ini, adalah serpihan dari kapalterbang kerana ia adalah hanya sedikit dari serpihan iaitu sebesar 6.5 kaki x 3 kaki dan tiada tanda, tiada scale dapat di tentukan secara actual, tetapi apabila di ambil dari pantai tersebut, di teliti, mereka mula megesyaki ia bagaikan serpihan dari pesawat, mungkin b747 mungkin atr dan sebagainya.

Pengesahan mungkin dapat ditentukan dalam 24 jam ini.

Debris found

From Cnn : The debris was found off the coast of St. Andre, a community on the island, according to Adjutant Christian Retournat.

Antoine Forestier, a journalist on the island where the debris was found, said people who were on shore gardening saw the plane part drifting in the ocean.

Reporters from Antenne Reunion looked at the debris, which Forestier said was about 2 meters by 1 meter (6.5 feet by 3 feet).

There was a marking “BB670” on the part.

150729124819-reunion-locator-map-exlarge-169

Serpihan dijumpai di St andre di pulau bernama Reunion Island di bawah Perancis iaitu lebih kurang 1000 km dari pulau Madagascar.. Dan kemungkinan 7,8 ribu km dari tempat block pencarian di selatan india ocean, amat jauh, tidak mungkin ia adalah mh370

150729141053-02-plane-debris-0729-exlarge-169

150729141055-01-plane-debris-0729-exlarge-169Aljazeera berkata: Agensi siasatan nahas udara Perancis (BEA) berkata sebelum ini pada hari Rabu bahawa ia sedang mengkaji sekeping serpihan pesawat ditemui di Pulau Reunion, tetapi menambah bahawa ia adalah terlalu awal untuk mengatakan sama ada ia datang dari MH370.

Jurucakap agensi itu berkata bahagian itu belum dikenal pasti. Pakar penerbangan berkata berdasarkan gambar runtuhan ia muncul untuk menjadi flap sayap.

Tiada tanda untuk menjumpai di MH370, yang hilang pada Mac tahun lepas yang membawa 239 penumpang dan anak kapal dari Kuala Lumpur, menuju ke Beijing, dalam apa yang telah menjadi salah satu misteri terbesar dalam sejarah penerbangan. Sebahagian besar penumpang adalah rakyat China.

Usaha pencarian untuk Boeing 777, yang diketuai oleh Australia, telah menumpukan pada hamparan luas Lautan India selatan dari Australia.

“Pada masa ini, BEA sedang mengkaji maklumat pada bahagian kapal terbang yang terdapat di La Reunion, dengan kerjasama rakan-rakan Malaysia dan Australia kami, dan dengan pihak berkuasa kehakiman,” kata jurucakap BEA dalam e-mel.

“Bahagian yang belum dikenal pasti dan tidak mungkin pada waktu ini untuk menentukan sama ada bahagian dari sebuah B777 dan / atau dari MH370.”

Malaysia telah menghantar satu pasukan ke pulau Perancis Reunion, di Lautan Hindi barat, untuk menyiasat sama ada bangkai ditemui di sana boleh menjadi hilang dari Malaysia Airlines Penerbangan MH370 pesawat yang hilang tahun lepas.

Menteri Pengangkutan Malaysia mengesahkan bahawa pasukan siasatan itu telah dihantar lewat pada hari Rabu.

 

 

Categories: dunia
  1. No comments yet.
  1. No trackbacks yet.

Leave a comment