Home > dunia, Syria/Iraq > Kerana geram, Dia memakan daging seorg askar syria

Kerana geram, Dia memakan daging seorg askar syria

Kerana geram melampau, Dia memotong dan memakan daging askar seorang Syria yang mati

Kerana geram melampau, Dia Khalid al-Hamad memotong dan memakan daging askar seorang Syria yang mati

 

Pemberontak Syria yang telah difilemkan gambarnya memotong dan makan organ-organ tentera telah mempertahankan tindakan beliau sebagai membalas dendam untuk kekejaman rejim, majalah Time melaporkan pada hari Selasa.

Berita mingguan AS berkata ia telah bercakap dengan Skype dengan pejuang yang dikenali sebagai Khalid al-Hamad, yang muncul dalam video yang mencetuskan kemarahan dan kutukan, termasuk dari pembangkang Syria.

Hamad mendakwa dia telah didorong kepada tindakan kejam tersebut ialah apabila rakaman di telefon bimbit dari seorang askar yang mati, menunjukkan dia “menghina” seorang wanita bogel dan dua anak perempuannya.

Majalah itu berkata Hamad diterangkan menyertai satu lagi tindakan tentera rejim mencacatkan, bahawa kemarahahnnya termasuk lah militia kejam yang di sokong Bashar dikenali sebagai shabiha.

“Saya mempunyai klip video yang lain … Dalam klip saya menggergaji seorang shabiha lain dengan gergaji. Menyaksikan kita gunakan gergaji tersebut untuk memotong pokok. Saya gergaji beliau dalam kepingan kecil dan kepingan besar,

p/s Teringat zaman sebelum jahiliah sebelum dan pada zaman nabi, ini lah cara mereka buat terhadap musuh mereka. NAbi saw amat melarang, berperang cara mengikuti zaman jahiliah ini. Seorg sahabat telah memengal kepala seorang dan membawa nya kpd NAbi saw, nabi amat marah

Categories: dunia, Syria/Iraq
  1. No comments yet.
  1. No trackbacks yet.

Leave a comment